donderdag 21 augustus 2014

Dag 12:Steeds beter

Boo --> Santillana
Deze ochtend stonden we op en er stond verse koffie en verse cake als ontbijt voor ons klaar. Heel lekker. De melk stond koel in de ijskast. Na ons ontbijt gingen we richting trein station om 1 halte verder af te stappen. Dit is het enige stuk van de camino dat we niet te voet gedaan hebben want als we de brug zouden oversteken, de wet van Murphy, er zal wel zeker op dat moment een trein afkomen. Het was bijna altijd stadsregio's die we doorkruisten dus heb ik mijn muziek oortjes in mijn oren gestoken en mijn tempo verhoogde duidelijk. Mijn vader deed mee. Lukas, Ludovieque en nog een franse dame konden ons niet bijhouden. Dus we moesten af en toe stoppen. Onderweg kwamen we een kaasmakerij tegen. De persoon die aanwezig was vond de sleutel niet van de winkel dus hebben we maar geen kaas gekocht. Uiteindelijk kwamen we aan in Santilliana. Ons werd verteld dat dit het best bewaarde middeleeuwse stadje van gans Spanje
is.uiteindelijk hier iets geheten. Ik wou nog 12km verder stappen maar vader zag het niet zitten. De herberg raakt als maar voller dus besloten we met een aantal andere pelgrims om op de kamping 2 pelgrims blokhutten te huren. Het zwembad werd zeker geapprecieerd. Maar het was wel koud. Vader deed ondertussen een dutje. Daarna nog eens kijken in onze gids hoe ver we op schema zitten. We zitten aan 1/3 van onze tocht. Het vordert goed. 
De wc's hier op de kamping zijn op maat gemaakt. De wc deur kan net open. Zie foto
We hadden een pelgrimsmenu voor 3,90euro. Dat is echt voor niets. Dus hebben we er 2 genomen per persoon. Pasta met tomatensaus. En we kregen er nog 2 cornetto's bij. Morgen om 5u op. 6u vertrekken. We zijn van plan om weer in de 30km te doen zoals vandaag.

1 opmerking:

  1. Ja die brug te voet over steken was wel een beetje gevaarlijk. Ik deed de omweg te voet. Het was nog een mooi stukje natuur...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen