woensdag 13 augustus 2014

Dag 5: 2 hoofdgerechten, 1menu.

Markina --> Gernika
's Ochtends vertrokken bijna zonder ontbijt. Enkel een banaan. De fysiek zat niet goed. Gelukkig was het pad niet zo moeilijk. We zijn wel door iedereen voorbij gestoken. Achteraf zijn we blijven hangen met papillon in een grote luxe herberg. Enkel omdat ze daar een bar hadden. Nog een banaan geheten en een goede 2km verder waren we weer fit genoeg om goed door te wandelen. Nog blijven hangen op een terras. Weer wat verder gewandeld. Weer blijven hangen en iets geheten. Weer verder gewandeld en achter een poosje begon het weer. De voeten. Ik heb ze heel de weg gemist tot de 2 laatste kilometers. Als we in Guernica aankwamen moesten we nog zoeken achter de herberg. Het kwam er uiteindelijk op aan dat papillon zijn weg ging en samen met een Spaans/frans koppel gingen mijn vader en ik een terras zoeken. de herberg was nergens te vinden. Dus hebben we een menu besteld op een terrasje waarvan het voorgerecht(spaghetti) evengoed het hoofdgerecht kon zijn. Maar het hoofdgerecht was een dikke entrecote. En daarna nog een dessert naar keuze. Mijn vader had als voorgerecht salade. Dat viel iets lichter op de maag dan de spaghetti. Met als gevolg dat we de helft van de spaghetti in een plastic potje mee gekregen hebben. Uiteindelijk kwam papillon naar ons terras met een slodder broek en een Braziliaans mutsje en een tshirt van Bob marley. "de herberg! Ik heb de herberg gevonden! Iedereen is daar! kom kom!". Dus mijn vader en ik beslisten om naar de herberg te gaan en het koppel ging toch in een hotel gaan slapen. We slapen in een sportzaal. Tot nu toe nog geen enkele herberg tegen gekomen zonder matrassen en ook daar lagen matrassen. Naar de winkel geweest en 2 wandel stokken gekocht voor mij want het is wel nodig. De Duitse dame terug tegen gekomen. Die was gisteren met de bus gegaan vanwege last van de knie. Nog een terrasje doen en dan gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten